Şişecam’ın net satışları yılın ilk üç ayında 45 Milyar TL seviyesinde gerçekleşti

Sektörünün memleketler arası oyuncularından olan Şişecam’ın konsolide net satışları 2025 yılının birinci üç ayında 45 milyar TL oldu. Şişecam’ın bu periyotta toplam satışları içerisindeki milletlerarası satışlarının hissesi yüzde 63 düzeyinde gerçekleşirken, toplam yatırımları 7,7 milyar TL, ihracatı ise 230 milyon dolar oldu.

Şişecam 2025 yılının birinci üç aylık periyoduna ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şişecam’ın bu devirdeki konsolide net satışları 45 milyar TL düzeyinde gerçekleşirken, Türkiye’den yapılan ihracatla Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını söz eden milletlerarası satışların konsolide satışlar içindeki hissesi ise yüzde 63 düzeyinde oldu. Birinci üç ayda Şişecam’ın toplam yatırımları 7,7 milyar TL, ihracatı ise 230 milyon dolar olarak hayata geçti. Bu periyotta 1,3 milyon ton cam üreten şirket, 1,1 milyon ton soda külü ve 0,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.

Dünya ticareti üzerinde toz bulutu yükseldi, görüş arası azaldı

2025 yılının birinci üç ayında dünya ticaretindeki belirsizliklerin tekrar arttığını lisana getiren Şişecam Genel Müdürü Can Yücel, şunları söyledi: “Özellikle ABD ile Çin ortasında giderek tırmanan ticaret tansiyonu ve tarifelerin Avrupa başta olmak üzere birçok ülkeye muhtemel yansımaları, global tedarik zincirlerinin tamamını etkileyebilecek bir potansiyel taşıyor. Dünya ticareti üzerinde adeta bir toz bulutu yükseldi. Görüş aralığı daraldı ve belirsizlik tekrar gündeme taşındı. Şişecam, toplam satışlarının yüzde 12’sini ABD’de yerleşik üretim faaliyetleri kanalıyla elde eden ve ihracatının yüzde 8’ini ABD’ye gerçekleştiren bir şirket. Bu doğrultuda, tüm gelişmeleri dikkatle izliyor; denetimli, serinkanlı ve stratejik bir yaklaşımla hareket etmeyi sürdürüyoruz. Zira biliyoruz ki, bu belirsizlik şüphesiz sona erecek ve önümüzde daha net bir fotoğraf belirecek. O vakit, hem riskleri daha düzgün tahlil edebilecek hem de yeni fırsatları daha güçlü bir halde değerlendirebileceğimiz orijinal bir periyoda adım atacağız.”

İtidalli çeviklik dönemi

Bu yeni devrin yalnızca riskleri yönetmek değil, birebir vakitte belirsizlik içinde fırsatları kıymetlendirme kabiliyetini de mecburî kıldığının altını çizen Yücel, “Şimdiye kadar tecrübeli ve çevik bir tertip olmamızdan gururla bahsettik. Bugün ise bu ögelerin yanına itidalli olmayı ekliyoruz. Süratli olmak kadar hakikat vakitte yanlışsız adımı atmak, temkinli ve sağduyulu olmak da muvaffakiyetin temel ögeleri ortasında yer alıyor” dedi.

Yücel şöyle devam etti: “Bu anlayışla, Şişecam’ın karar alma merkezi her zamankinden daha etkin. Global gelişmeleri anlık olarak izliyor, çok boyutlu senaryolar üretiyor, kararlarımızı sağlam temeller üzerine inşa ediyoruz. Gerek risk idaresinde gerekse fırsatların değerlendirilmesinde stratejik sezgimiz ve karar alma etkinliğimiz en büyük avantajlarımız ortasında yer alıyor. Bu süreçte dışsal değişkenlerin tesirini azaltmak ismine denetim edebildiğimiz tüm alanlarda tam disiplinle hareket ediyoruz. Maliyet idaresi, bütçeye ahenk, operasyonel verimlilik ve finansal dayanıklılık esas odak alanlarımız. Kuzey İtalya’daki düz cam tesisimiz için aldığımız erken soğuk tamir kararı, bu stratejik yaklaşımımızın somut bir örneğiydi. Gerekli görürsek emsal kararları öbür coğrafyalarda da uygulamaya koymaktan çekinmeyeceğiz.”

Stratejimizi değişimlere süratle adapte ediyoruz

İlk üç ayda üretim performansında istikrarı sürdürdüklerini, kapasite kullanım oranlarını koruduklarını, verimlilik odaklı projelere ise sürat verdiklerini vurgulayan Yücel, “Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarında attığımız stratejik adımlarla, sırf bugünü değil geleceği de yönetme kararlılığımızı ortaya koyduk. Coğrafik çeşitliliğimizin sağladığı esneklikle yalnızca riskleri yaymakla kalmıyor, farklı pazarlardaki potansiyeli de faal biçimde değerlendirebilme imkanına sahip oluyoruz. Örneğin, son devirde açıklanan ek vergi yükümlülüklerinin ülkeler bazında farklılık arz etmesi, çoklu coğrafyalarda üretim yapan bir kurum olarak, memleketler arası satış faaliyetlerimizde maliyetli temelli avantaj sağlamamıza imkan tanıyabilir. Bu yapı bize tek bir gelişmenin tüm performansımızı etkilemesini önleyecek sağlam bir taban kazandırıyor” dedi.

İlginizi Çekebilir:Kardemir Çelik’ten İtalya’ya çıkarma; İtalya pazarındaki payını artırmayı hedefliyor!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

TMB: Deprem bölgesinin yeniden imarı ve canlana konut talebiyle inşaat sektörü yüzde 9,3 büyüdü
YKB için endeks üzeri getiri tavsiyesi
Teknoloji hisselerindeki çöküş ardından ABD getirileri bu yılın en düşük seviyesine geriledi
Sanayi üretimi Aralık’ta artış gösterdi
Torunlar GYO için Endeksin Üzerinde Getiri önerisi
Türkiye’de mesai süresi tartışması! OECD listesinde zirveye yakınız
XBETE GİRİŞ | © 2025 |