Şişecam’ın 9 aylık net satışları 136 milyar TL seviyesinde gerçekleşti

Dört kıtada 14 ülkeye yayılan üretim faaliyetleri ve 150 ülkeyi aşan satışlarıyla global faaliyetlerini sürdüren Şişecam, 2024 yılının birinci dokuz ayında 136 milyar TL konsolide net satış elde etti. Bu devirde toplam satışlar içerisindeki memleketler arası satışların hissesi yüzde 59 düzeyinde gerçekleşirken, toplam yatırımlar 18,6 milyar TL ve ihracat 730 milyon dolar olarak kaydedildi.

Şişecam 2024’ün birinci dokuz aylık periyoduna ait finansal sonuçlarını açıkladı. Bu periyotta konsolide net satışları 136 milyar TL, Türkiye’den yapılan ihracatla Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını söz eden memleketler arası satışların konsolide satışlar içindeki hissesi ise yüzde 59 düzeyinde gerçekleşti. Birinci üç çeyrekte Şişecam’ın toplam yatırımları 18,6 milyar TL, ihracatı ise 730 milyon dolar oldu. Bu periyotta 4,2 milyon ton cam üreten şirket, 3,5 milyon ton soda külü ve 2,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.

Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, Şişecam’ın finansal sonuçları ile ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Girdi verdiğimiz kesimlerdeki belirsizliklerin ve ekonomik dalgalanmaların kaçınılmaz sonucu olarak birçok kurumun olduğu üzere bizim de satış gelirlerimiz ve karlılık gayelerimiz konjonktürün getirdiği gelişmelerden etkileniyor. Fakat bu durum karşısında, denetimi elden bırakmadan ve uzun vadeli gayelerimizden uzaklaşmadan kısa ve orta vadeli stratejilerimizi güncelliyor, riskleri yöneterek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hem finansal hem de operasyonel verimliliği öncelikli olarak ele alıyor, bütçe denetimini bu periyotta odaklanmamız gereken en değerli ögelerden biri olarak görüyoruz.

İkinci Dünya Savaşı’ndan yalnızca 4 yıl evvel kurulmuş bir şirket olarak 89 yıllık geçmişimizde pek çok zorlukla karşılaştık. Fakat her zorluktan güçlenerek çıkmayı da başardık. Deneyim ettiğimiz sayısız kriz, son derece süratli ve değişken belirsizliklerle baş etme maharetimizi ve dayanıklılığımızı artırdı. Stratejik adımlar atmayı ve şartlara süratle ahenk sağlamayı öğrendik. Edindiğimiz tecrübeler ve birebir kararlılıkla bugün de kuvvetli şartları en yanlışsız formda yönetmek için alandayız.

Günümüzün gerekliliklerini faal bir halde yönetirken, yarının muhtaçlıklarını da göz önünde bulundurmanın ehemmiyetine inanıyoruz. Buna yönelik sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odaklı stratejik adımları atmaya devam ediyoruz. Bu hedefle cam üretim teknolojilerinin geleceğini şekillendirmek için “Plant of the Future” platformumuzu tanıttık. Açık inovasyona dayalı bu platform ile bir “hizmet modeli” oluşturmayı ve akabinde modeli başta dünyada birinci 3 üretici ortasında yer aldığımız soda külü sanayisi olmak üzere, portföyümüzdeki öbür dallara de yaymayı hedefliyoruz. Bu inisiyatifle en güzel uygulamanın değil, yarının gereksinimlerine yanıt verecek tahlillerin peşinde olacağız.

Şişecam, belirsizlik ve kriz ortamlarında operasyonlarının dayanıklılığını artırırken uzun vadeli gayelerine bağlı kalacak halde gerekli tedbirleri almaya ve planlarını gözden geçirmeye devam ediyor. 89 yıllık kurumsal geçmişimizden aldığımız güçle gelişim seyahatimizi kararlılıkla sürdüreceğiz.”

İlginizi Çekebilir:Yatırımcılar Küresel Ekonomik Görünümden Endişelenirken Altın Tırmanışa Geçti
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Türkiye zeytin üretimi 2024’te Cumhuriyet tarihi rekoru kırdı
Avrupa’ya giden göçmen sayısı salgından bu yana ilk kez azaldı
Norveç Varlık Fonu Borsa’ya rekor yatırım yaptı
Almanya’da anketlerde AfD yüzde 20, pazar günü seçim sonuçlarından ne çıkacak?
Discord yeniden erişime açıldı
İngiltere’de işsizlik oranı son 4 yılın en yüksek seviyesinde
XBETE GİRİŞ | © 2024 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet