Kardemir Çelik’ten İtalya’ya çıkarma; İtalya pazarındaki payını artırmayı hedefliyor!

100’den fazla ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla Türkiye’nin en büyük ihracatçıları ortasında yer alan Kardemir Çelik, Avrupa’nın en büyük çelik sanayisi etkinliklerinden biri olan Made in Steel 2025 Fuarı’nda bu yıl da yerini aldı. Fuarda ağır ilgi gören Kardemir Çelik, gerçekleştirdiği görüşmeler doğrultusunda milletlerarası iş ilişkilerini genişletti.

Fuara ait açıklamada bulunan Kardemir Çelik Yönetim Kurulu Üyesi Hasret Bakırel, “İtalya, Türkiye’nin çelik ihracatında en büyük iki pazardan biri haline geldi. Biz de İtalya pazarından aldığımız hissesi daha da artırmayı hedefliyoruz. İtalya’da olduğu üzere başka ülke pazarlarında da büyüme amacımız bulunuyor” dedi.

Bugün 1350’nin üzerinde çalışanı ve 7 adet üretim tesisi ile yeşil güçle sonuncu esere kadar üretim gerçekleştiren Kardemir Çelik, 6–8 Mayıs 2025 tarihleri ortasında İtalya’nın Milano kentinde düzenlenen ve 386 şirket ile yaklaşık 20 bin bölüm profesyonelini ağırlayan Made in Steel 2025 Fuarı’na katıldı. Avrupa’nın en büyüklerinden biri olarak nitelendirilen fuarda, Milano Ticaret Ataşeleri Ahmet Erkan Çetinkayış ve Kadir Eser, Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Lideri Yalçın Ertan ile birlikte çok sayıda ziyaretçiyi ve dal profesyonelini standında ağırladı. Şirket, üç gün boyunca iş ilişkilerini genişletirken, yeni iş mutabakatlarının da temelini attı.

“Fuarı verimli geçirdik”

100’den fazla ülkeye gerçekleştirdikleri ihracatla hem Ege Bölgesi’nin hem de Türkiye’nin en büyük ihracatçıları ortasında yer aldıklarını vurgulayan Kardemir Çelik Yönetim Kurulu Üyesi Hasret Bakırel, “İtalya, Türkiye’nin çelik ihracatında en büyük iki pazardan biri haline geldi. Birliğimiz 2025 yılı sonunda İtalya’ya olan ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Kardemir Çelik olarak biz de İtalya pazarından aldığımız hissesi daha da artırmayı hedefliyoruz. Bu açıdan Made in Steel fuarı da epey stratejik bir kıymete sahip” diyerek fuarı epey verimli geçirdiklerini belirtti.

Türk çeliğinin kalitesini dünyaya taşımaya devam edeceklerini söz eden Bakırel, “İtalya’da olduğu üzere başka ülke pazarlarında da büyüme maksadımız bulunuyor. Bu doğrultuda ülkemizin küresel arenadaki pozisyonunu daha da üst taşımak, şirketimizin küresel seyahatini desteklemek için yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bizi rekabette öne taşıyacak sürdürülebilirlik yatırımlarımızla birlikte eser çeşitliliğimizi ve üretim kapasitemizi de artıracak yatırımlar gerçekleştireceğiz. İhracat odaklı büyüme stratejimizle ülke iktisadına ve istihdamına sağladığımız katkıyı en üst düzeye taşımayı hedefliyoruz” dedi.

İlginizi Çekebilir:Şişecam’ın net satışları yılın ilk üç ayında 45 Milyar TL seviyesinde gerçekleşti
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Kamu işçileri için 3. oturum başladı! İşte 21 maddelik teklif paketi: Kıdem zammı, refah payı, taban ücret
ActivTrades Gece Analizi: ‘BIST- USD/TRY’
ActivTrades Gece Analizi: ‘BIST- USD/TRY’
Borsa’da 1 günlük mola! Takas tarihlerinde 1 Mayıs değişikliği
Japonya’da imalat krizi derinleşiyor: PMI, beklentilerin altında
Hisse Radar Seda Yalçınkaya Özer video: Hangi Hisseler Öne Çıkacak?
XBETE GİRİŞ | © 2025 |