Elektrikli Araçların Yaygınlaşması İçin Şirket Filolarının Dönüşümü Gerekiyor

İşletmeler, Elektrikli Araç Dönüşümünde Kritik Rol Oynuyor
Fransa’da yeni araba kayıtlarının %60’ından fazlası şirketler ve kiralama firmaları tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu araçlar, 3 ila 5 yıl içinde ikinci el piyasasına girerek kişisel tüketicilere ulaşmaktadır. Elektrikli arabaların yaygınlaşması ve piyasanın genişlemesi için ikinci el pazarının güçlenmesi gerekmektedir. Lakin bu sürecin hızlanabilmesi, şirket filolarının elektrikli araçlara yönelmesiyle mümkün olmaktadır.
Yasal Düzenlemeler Uygulamada Yetersiz Kalıyor
Elektrikli araç dönüşümünü teşvik etmek maksadıyla, 2019 yılında yürürlüğe giren Mobilite Rehberlik Yasası (LOM), iş filolarının makul oranlarda düşük emisyonlu araçlarla yenilenmesini mecburî kılmaktadır. En az 100 araca sahip şirketlerin, 2025 yılına kadar filolarının %20’sini düşük emisyonlu arabalarla yenilemesi gerekmektedir. Bu oran, 2027’de %40’a, 2030’da ise %70’e yükselmektedir.
Ancak mevcut durumda, işletmelerin büyük bir kısmı bu amaçlara ulaşamamaktadır. Güç ve İklim Genel Müdürlüğü (DGEC) tarafından yayımlanan datalara nazaran, 2023 yılı prestijiyle şirketlerin yarısından fazlası, düşük emisyonlu araçlar için belirlenen yasal kotayı dolduramamıştır.
Elektrikli Araçların Demokratikleşmesi İçin Adımlar Atılmalı
Şirketlerin bu dönüşümü hızlandırmaması, elektrikli araçların ikinci el piyasasında yaygınlaşmasını geciktirmektedir. Şu an hayli hudutlu olan ikinci el elektrikli araç pazarı, fakat şirketlerin filolarını yeşillendirmesiyle büyüyebilecektir. Bu nedenle, iş dünyasının elektrikli araçlara yönelik teşviklerden daha fazla yararlanması ve dönüşüm sürecini hızlandırması gerekmektedir.