Durukan Şekerleme yılın 9 ayında 680,9 milyon TL satış hasılatı elde etti

Türkiye’nin önde gelen yenilikçi besin üreticilerinden Durukan Şekerleme, 2024’ün birinci 9 ayında, 680 milyon 927 bin 134 TL satış hasılatı elde etti. Şirketin net kâr marjı yüzde 11,88 FAVÖK marjı ise yüzde 28,62 olarak gerçekleşti. Durukan Şekerleme Yönetim Kurulu Lideri Ertuğrul Durukan, “İhracat oranı yüksek bir şirket olarak sürdürülebilir karlılık gayesiyle hayata geçirdiğimiz stratejik planların, şirketimizin faaliyet sonuçlarına olumlu yansıdığını görüyoruz. Üretimden satışa, Ar-Ge’den ihracata kadar bütünsel bir yaklaşımla ele aldığımız bu stratejik planlar, iç pazar başarımızı artırırken global pazarlardaki güçlü pozisyonumuzu da pekiştirdi” dedi.

Şekerleme bölümünde 40 yıllık deneyime sahip olan Durukan Şekerleme, 2024’ün çeyreğine ilişkin faaliyet raporunu açıkladı. Yılın birinci 9 ayında, 680 milyon 927 bin 134 TL satış hasılatı elde eden şirketin brüt karı yüzde 70,2 artışla 295 milyon 357 bin 53 TL oldu. 2024’ün Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarını kapsayan üçüncü çeyrekte hasılatı 130 milyon 485 bin 319 TL olarak açıklanan Durukan Şekerleme birebir periyotta 66 milyon 546 bin 979 TL brüt kar elde etti. Şirketin birinci 9 aylık periyot karı 80 milyon 894 bin 985 TL olurken, üçüncü çeyrek devir karı 62 milyon 253 bin 943 TL olarak kayıtlara geçti. Durukan Şekerleme’nin 2024’ün birinci 9 ayındaki brüt kar marjı yüzde 43,38, temel faaliyet kâr marjı yüzde 25,66, net kâr marjı yüzde 11,88, FAVÖK marjı ise yüzde 28,62 olarak hesaplandı. Bu periyotta toplam varlıkları 2 milyar 513 milyon 134 bin 207 TL’ye ulaşan şirketin öz kaynakları ise 2 milyar 513 milyon 134 bin 207 TL düzeyinde gerçekleşti.

“İç ve dış pazardaki pozisyonumuzu pekiştirdik”

Durukan Şekerleme Yönetim Kurulu Lideri Ertuğrul Durukan, 2024 yılının birinci 9 ayını başarılı finansal sonuçlarla tamamlamış olmaktan memnunluk duyduklarını belirterek “İhracat oranı yüksek bir şirket olarak sürdürülebilir kârlılık gayesiyle oluşturduğumuz stratejik planların finansal performansımıza olumlu katkı sağladığını görmekten memnuniyet duyuyoruz. Üretimden satışa, Ar-Ge’den ihracata kadar kapsamlı bir yaklaşımla hayata geçirdiğimiz bu stratejik adımlar, iç pazardaki başarılarımızı artırırken, global pazarlardaki güçlü pozisyonumuzu da daha da sağlamlaştırmıştır” dedi.

İstihdamını artırdı

Şirketin başarılı stratejik planlarının istihdama olan katkısını vurgulayan Ertuğrul Durukan, Haziran 2024’te 336 olan çalışan sayısının, eylül ayı itibariyle 372’ye yükseldiğini tabir etti. Eylül ayında ayrıyeten ulusal ve milletlerarası alanda gerçekleştirilen üç değerli kontrol sürecini muvaffakiyetle tamamladıklarını kaydeden Durukan, şunları söyledi:

“Durukan Şekerleme olarak yılın üçüncü çeyreğinde stratejik bölgesel gayelerimizi geliştirmeye yönelik adımlarımıza sürat verdik. Dalın yavaşladığı temmuz, ağustos ve eylül aylarında saha ziyaretleri gerçekleştirerek, Balkanlar’da (Kosova, Sırbistan, Karadağ, Makedonya, Bosna Hersek, Arnavutluk), Türkî Cumhuriyetler’de (Özbekistan, Kırgızistan, Kazakistan) ve Arap Yarımadası’nda (Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan) mevcut müşterilerimizle 2025 amaçlarımızı ayrıntılı bir formda paylaştık, yeni eser kümelerimizi tanıttık ve yeni iş birlikleri için potansiyel müşterilerle toplantılar düzenledik.

Ayrıca 24-26 Eylül tarihleri ortasında katıldığımız Dubai Memleketler arası Şekerleme, Atıştırmalık ve Besin Fuarı’nda (ISM 2024), yüklü olarak Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Bahreyn, Özbekistan, Pakistan, Ürdün, Hollanda, ABD ve Macaristan’dan gelen bölüm profesyonelleri ile bir ortaya geldik. Hong-Kong, Filipinler, Vietnam ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden gelen müşteri adaylarına da eserlerimizi tanıtma fırsatı bulduk. Ağır ilginin, katma pahalı Ar-Ge projeleri ile geliştirdiğimiz eserlerimize olduğunu bir defa daha deneyimledik.”

“Hedefimiz katma kıymetli eser ve ihracat”

Hisseleri 17 Eylül prestijiyle Borsa İstanbul’da süreç görmeye başlayan Durukan Şekerleme’nin orijinal bir periyoda adım atmış olduğunun altını çizen Ertuğrul Durukan, “Halka arzımızla birlikte daha kurumsal, şeffaf ve hesap verebilir bir yapıyla yolumuza devam ediyoruz. Önümüzdeki devirde, şirketimizin küresel arenada daha rekabetçi bir konum elde etmesi için yenilikçi ve katma bedelli eserler üzerine odaklanmak öncelikli amacımız olacak. İhracat faaliyetlerimizi, fark yaratan eserlerimizle genişletmeyi hedefliyoruz. Bu stratejik adımlarla memleketler arası pazarlarda markamızı ön plana çıkararak büyümemizi sürdürmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu. Yeni makine yatırımı görüşmelerine başladıklarının da altını çizen Durukan, Güneş Gücü Santrali (GES) yatırımının birinci basamağı olan çatı GES için son etaba geldiklerini açıkladı.

İlginizi Çekebilir:Yatırımcılar Küresel Ekonomik Görünümden Endişelenirken Altın Tırmanışa Geçti
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Çin’in tüketici enflasyonu aralıkta yavaşladı, deflasyon kaygıları artıyor
ANALİZ:  Yıl sonu enflasyon beklentisi TCMB tahmini üst bandına yakınsıyor
Analiz:  Enflasyon Raporu’ndan faiz indirim sinyali çıktı mı?
İsveç Başbakanı Kristersson: “Avrupa, Yapay Zeka Düzenlemelerini Gevşetmezse Bir Müzeye Dönüşebilir”
İPA Başkanı: Emeklilerin alım gücü yıllardır eriyor
Consus Enerji’nin net kârı yılın 9 ayında 22.2 milyon TL oldu
XBETE GİRİŞ | © 2024 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet