Borsada motor duraksadı: Otomotivde sadece 2 şirket yatırımcısına kazandırdı

2025’in birinci altı ayında Borsa İstanbul’da süreç gören 8 otomotiv şirketinden sırf Tofaş ve Doğuş Otomotiv yatırımcısına kazandırdı.

Tofaş ve Doğuş Otomotiv Öne Çıktı

Otomotiv kesimi, yılın birinci yarısında hem mahallî hem global baskılar altında hareket etti. Tofaş ve Doğuş Otomotiv hudutlu da olsa yatırımcısını korurken, öteki şirketler ziyan ve dalgalı seyirle birinci yarıyı tamamladı.

Tofaş payları %2,5, Doğuş Otomotiv payları %2 oranında yükseldi. Geri kalan 6 otomotiv şirketi ise paha kaybı yaşadı.

Tofaş, Stellantis Türkiye’yi devralmasının akabinde üst idarede değişikliğe gitti. Yönetim Kurulu Lideri Ömer M. Koç misyondan ayrılırken, yerine Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu getirildi.

Doğuş Otomotiv, yılın birinci çeyreğinde 576,8 milyon TL net kar açıkladı.

En Sert Düşüş Karsan’da

En yüksek paha kaybı %23,6 ile Karsan Otomotiv paylarında gerçekleşti. Karsan, elektrikli araç cirosunu büyütmeyi hedeflese de birinci çeyrekte 287,5 milyon TL net ziyan açıkladı.

Diğer Şirketlerde Öne Çıkanlar

  • TürkTraktör, 236 milyon TL kar açıkladı, lakin payları %17,6 bedel kaybetti.
  • Otokar, Romanya’ya yönelik zırhlı araç ihracatına hazırlanıyor fakat çeyrek ziyanı 463 milyon TL oldu.
  • Anadolu Isuzu, Dubai’ye otobüs ihracatıyla dikkat çekti, 3 aylık net karı 238 milyon TL.
  • Tümosan, 6,3 milyar TL net kar açıkladı.
  • Ford Otosan, 6,5 milyar TL net karla liderliğini sürdürdü ve 5 yeni elektrikli araç tanıttı.

Piyasa Pahasında Başkan Değişmedi

Yılın birinci yarısında otomotiv bölümünde en yüksek piyasa pahası 313 milyar TL ile Ford Otosan’a ilişkin oldu. Onu sırasıyla Tofaş, TürkTraktör, Otokar ve Doğuş Otomotiv takip etti.

 Trump’ın Tarifeleri Global Rüzgarı Etkiledi

ABD Başkanı Trump’ın uygulamaya koyduğu yeni gümrük tarifeleri ve “Önce Amerika” siyaseti, bilhassa otomotiv bölümünü global ölçekte baskıladı. Yüzde 25’e kadar çıkan ithalat vergileri, bilhassa Japon otomotiv devlerine yönelik tehditlerle birlikte, global yatırımcı algısını olumsuz etkiledi.

İlginizi Çekebilir:Türkiye’nin imalat sanayindeki dijital ve yeşil dönüşüme kadınlar liderlik ediyor
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Küresel Piyasalar ve Türkiye: Ticaret Savaşları ve Enflasyon Gölgesinde Yeni Stratejiler
Renault eski CEO’su: Otomotiv sanayimiz büyük tehlike altında
SABAH Analizi: DeepSeek dünyayı alt üst etti
SABAH Analizi: Ons altın ‘depara’ kalktı; gram altın rekora doymuyor
Stellantis 2025 yılında ne hedefliyor?
ANALİZ: Borsa İstanbul pozitif ivmesini Temmuz ayına taşıdı
XBETE GİRİŞ | © 2025 |