Asya Ödeme Araştırması: Ekonomik ödemeler ödemelerin bozulacağına dair beklentileri artırıyor

Coface tarafından 2025 yılında birinci kopyalanan Asya Ödeme Araştırması, Asya-Pasifik bölgelerinde yaklaşık 2.400 şirketin ödemesi ve alacak idaresi uygulamalarındaki değişimleri ortaya çıkıyor. İştirakçiler; Avustralya, Çin, Hong Kong ÖİB, Hindistan, Japonya, Malezya, Singapur, Tayvan ve Tayland dokuz pazarda olmak üzere 13 farklı faaliyet göstermektedir.

Coface Asya-Pasifik Başekonomisti’den Bernard Aw, “Asya-Pasifik bölgesi zayıf, 2024 yılında global talepteki seyir, artan büyüyen ve yüksek faiz ortamı nedeniyle yavaşlayan bir büyüme süreci yaşadı. ULPD oranlarındaki rekor artış, ekonomik artan finansal baskıyla karşı karşıya olduğu gösteriliyor. Artan tarifeleriyle birlikte, şirketlerin daha dalgalı bir ticaret ve siyaset programına hazırlık yapılıyor. Asya için 2025 yılı GSYH büyüme varsayımımızı %3,8 olarak revize ettik” dedi Bernard Aw, Coface Asya-Pasifik Başekonomisti.

180 günü aşan ve yıllık cironun %2’sinden fazla olan gecikmeler

Kredi vadeleri sıkı ve daha da sıkılaşabilir

Kredi şartları, 2023 öncesine kıyasla 2024’te de sıkı kaldı. Ödeme vadeleri 2023’teki 64 gün 65 gün yükseldi lakin 2018-2022’ye ilişkin 69 günlük beş yıllık ortalamanın altında kaldı.

Araştırmaya katılan 13 bölümde 10’unda 2024’te ödeme vadeleri arttı. Otomotiv bölümünde en keskin artış görüldü; ardından tekstil ve kimya geldi. Otomotiv bölümündeki artan rekabet, bayileri kredi vermede daha esnek olmaya ve bunu rekabet avantajı olarak kullanmaya yöneltti.

Geleneğe nazaran, üçte ikisi daha kısa ödeme vadelerini bekliyor; bu da artan piyasadaki nakit müdafaasını gösteriyor.

Aşırı uzun ödeme gecikmeleri rekor düzeye ulaşırken kaygılar artıyor

mesafe ödeme gecikmesi 2023’e kıyasla değişmeyerek 65 gün kaldı.
Nakliyat ve otomotiv bölümlerinde ödeme gecikmeleri sırasıyla %2 ve %1 arttı.
Lakin, 180 günü aşan ve yıllık cironun %2’sinden fazlasının ortaya çıkan ödeme gecikmeleri (ULPDs) rapor etme oranı %23’ten %40’a verilip yeni bir tepeye ulaştı.

Coface’ın tecrübesine nazaran, bu gecikmelerin %80’i hiçbir vakit ödenmiyor. En yüksek oranlar Çin, Hindistan, Tayland ve Malezya’da görüldü.
13 bölümün tamamında ULPD fiyatları arttı; ağaç ürünlerinde (+%37), tarım-gıda (+%20) ve otomotiv (+%18) kesimlerinde en büyük artışlar yaşandı.

Bu beklenenin önümüzdeki altı ayda da sürmesi bekleniyor; Zira bunların %57’si geç ödemelerin kötüleşeceğini düşünüyor.

Görünüm: Değişen ticaret siyasetlerinin ekonomik itimadı etkilemesi bekleniyor

2025 yılının ekonomik görünümünün zayıf kalması bekleniyor. Artan gümrük tarifeleri ve ticaret siyasetleri, global iktisat siyasetlerine ait belirsizlikler artan şirket harcamalarını ve risk itimadını olumsuz etkiliyor.

Ayrıca, çok rekabet baskısı, yavaşlayan talep ve artan üretim maliyetleri de ek riskli olarak gösteriliyor.

Katılımcıların %33’ü, 2025 yılında iş süreçlerinin kötüleşeceğini düşünüyor (2024’e kıyasla); bu oran, geçen yılki ankete nazaran iki kattan fazla büyüme mevcut durumda. Tayvan ve Singapur’daki kişiler en karamsar grup olarak öne çıkıyor; bu bölgede her 10 ezadan 4’ü halinde bozulma bekleniyor.

‘Asya-Pasifik’te büyüme 2024 yılında talebin durması nedeniyle yavaşladı. Coface Asya-Pasifik Başekonomisti’den Bernard Aw, 2023’teki gerilemeyi sonlar ölçüsünde olmayan ticaret toparlanması da ölçüsü kaybetti.Süregelen ve giderek artan jeopolitik harcamalar ile maliyet baskıları karşısında, birçok değişiklikte kredi idaresi ödemelerinin desteklenmesi ve maliyet denetimine parlaklık verilmesi bekleniyor’ dedi.

İlginizi Çekebilir:Fed’de Bölünme: Enflasyon Riskine Karşı Önlem mi, Temmuz’da Faiz İndirimi mi?
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Trump Çin’i deflasyona itiyor
Global’de ve ABD’de borsalarda yaşanan ciddi değer kaybına rağmen, Bitcoin 81.244 dolar desteğinde tutunmayı başardı
Türkiye’nin turizm geliri tüm zamanların en yüksek seviyesinde
Borsa’da 2025’in İlk Çeyreği Zorlu Geçti: Enflasyon ve Bilanço Verileri
ANALİZ: ABD Tahvil Piyasasında Neler Oluyor?
NCM YATIRIM HAFTALIK TEKNİK ANALİZ RAPORU
XBETE GİRİŞ | © 2025 |