Akçansa’nın ilk çeyrek satışları 4,3 Milyar TL oldu

Sabancı Holding ve Heidelberg Materials ortak kuruluşu Akçansa, 2025 yılı birinci 3 aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Buna nazaran yılın birinci 3 ayında şirketin satışları 4,3 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK 2025 yılı birinci çeyrek periyodunda 186,3 milyon TL oldu.

“Sürdürülebilir gelecek seyahatimiz devam ediyor”

Konuya ait değerlendirmelerde bulunan Akçansa Genel Müdürü Vecih Yılmaz şunları kaydetti; “Entegre üretim sistemimiz, faal operasyonel iş ağımız ve işletme optimizasyonu odağımızla ülkemizin sürdürülebilir geleceği için çalışmaya devam ediyoruz. Çimento ve hazır beton hacimlerinde düşüşe yol açan makus hava şartları ve dingin piyasa ortamına karşın, güç maliyetlerinin azalması ve disiplinli finansal idare yaklaşımımız ile, kuvvetli fiyatlandırma ortamında hacim düşüşünü kısmen dengeledik. Enflasyon kaynaklı maliyet baskıları zorluklar yaratsa da aktif varlık idaresi, iskonto masraflarının azaltılması üzere operasyonel tesirler, Akçansa’nın genel finansal performansını destekledi ve şirketimizin güçlü bilanço yapısının korunmasına katkıda bulundu. Finansal ve operasyonel performans tarafında sonuçlarımızı etkileyen bu durumun önümüzdeki periyotta kademeli bir olağanlaşma sürecine girmesini bekliyoruz”.

Türkiye’nin en yüksek paydaş bedeline sahip sürdürülebilir yapı materyalleri şirketi olma vizyonuyla faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Yılmaz; “2011 yılından bu yana istekli olarak yer aldığımız karbon saydamlık platformu CDP’nin 2024 İklim Değişikliği Programı’nda skorumuzu bu sene de A- (liderlik) düzeyinde koruyarak değerli bir muvaffakiyetin sahibi olduk. Yanı sıra hem Büyükçekmece Fabrikamız hem Gebze Hazır Beton Tesisimiz, Kaynakların Sorumlu Kullanımı Sertifikalarını altın düzeyde yenileyerek kaynakları verimli ve çevresel tesirleri en aza indirecek formda kullandığımızı bir kere daha ortaya koydu. Bu periyotta ayrıyeten toplumsal cinsiyet eşitliği alanında değerli bir ödül kazanmanın memnunluğunu da yaşadık. GençİZ Uzun Periyot Bayan Staj Programımız ile ‘Kadın İstihdamı ve İşte Fırsat Eşitliği’ kategorisinde ‘Uluslararası Bayan Dostu Markalar 2025 Farkındalık Ödülü’nü almaya hak kazandık. Sürdürülebilir gelecek seyahatimizi sürdüreceğiz” dedi.

İlginizi Çekebilir:Fed’de Bölünme: Enflasyon Riskine Karşı Önlem mi, Temmuz’da Faiz İndirimi mi?
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

FÖŞ-ANALİZ:   Powell Kongre’ye para politikası anlatmaya geldi, Trump’la uğraşmak zorunda kaldı
Legal & General Group, ABD ayağını 2,3 milyar dolara satıyor
Gelişen Piyasalarda İmalat Daralması: 2022’den Bu Yana İlk Üretim Düşüşü
ANALİZ: Bütçe açığı mali disiplin çıpası olmanın çok uzağında
Türkiye Gıda Sanayi 2024 yılında yaklaşık 160 milyar dolar hacme ulaştı!
Wall Street’e istihdam darbesi
XBETE GİRİŞ | © 2025 |