Otomerkezi/Karakaş: Sıfırdaki ‘Çinli Rekabeti’ ikinci eldeki fiyatları yüzde 7 düşürdü

Çinli ekonomik fiyat siyaseti, Avrupalı modeller de rekabete zorlarken; kur ve enflasyon tesirinden bağımsız olarak ikinci el araç fiyatlarında ortalama yüzde 7 düşüş yaşanmasına neden oldu. Öte yandan şirketin yaptığı araştırmalara nazaran ikinci elektrikli aletlerde, pazarın yüzde 2,5’lik dilimini alırken, tüketicilerin aklında hala birçok soru işareti mevcut, bedel kaybı 4-5 yıllık elektriklilerde yüzde 13’ü buluyor.

2025 yılı prestijiyle Türkiye’de trafiğe kayıtlı elektrikli araç sayısı yaklaşık 198.000’e ulaşırken, bu durum yıllık listeye nazaran yüzde 122’lik bir artış temsil ediyor. Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş “Söz konusu büyüme, sırf sıfır kilometrelik segmentini değil, ikinci el elektrikli araç pazarını da direkt değiştirme. 2025 yılı boyunca elektrikli araç ömrü 362 bin yıl öngörülüyor.” dedi.

Elektrikliler artık yüzde 2,5’luk pazar hissesine sahip

Elektrikli araçların ikinci el ekosistemine olan tesirlerine dikkat çeken Karakaş, “İkinci el elektrikli araç pazarında, sıfır elektrikli araç satışlarındaki süratli artışa paralel olarak toplu bir büyüme gösteriliyor. Pazarın gelişimi, kullanıcıların elektrikli araçlarına olan inancının artması ve şarjın yaygınlaşmasıyla hakikat olduğu ortaya çıktı. Şimdi kesin ve net bir bilgi çıkışına karşı ikinci el piyasada elektrikli arabaların tespitinde 2,5” formunda konuştu. 2024, ikinci el elektrikli araçların çevrimiçi satışları bir evvelki yıla nazaran yüzde 127 artarak 18.620 adede ulaştığını aktaran Karakaş, “Bu artış, etraf dostu teknolojilere olan ilginin yanı sıra, batarya teknolojilerindeki ve kullanımın yaygınlaşmasıyla destekleniyor. Fakat, ikinci el elektrik hizmetiyle uğraşmak da mevcut. satın alma merkezlerinde pil şarjı, pili ölçebilen ve buna yönelik sertifikasyon veren bir muahedemiz mevcut.” açıklamasını yaptı.

Değer kaybı yüzde ortalama 4,14

Türkiye’de elektrikli araçlarda ikinci el üretimler kimi performanslar ve bedel kaybı kaygıları devam ediyor. 2023 yılında Türkiye’deki elektrikli arabalar, ikinci el üretiminde ortalama yüzde 4,14 kıymet kaybı yaşadı. Karakaş, bilhassa 4-5 yaşındaki modellerde bu oranın yüzde 13’lere kadar çıktığını söylerken; ikinci el elektrikli araç kullanımında batarya sıhhati, şarj müddetleri uyumluluğu, aktüel yazılım ve servis geçmişi, menzil durumu, garanti kapsamı, satış ve ağı, kazasızlık durumu ile sigorta ve ÖTV üzere ögelere dikkatin ehemmiyetine değindi.

BYD, Chery, MG üzere markalar rekabeti artırdı, ikinci eldeki fiyatları düşürdü

Çin araba markalarının Türkiye’de uygun fiyatlı araçlar piyasaya sürülmeye başlandı, ikinci el pazarda ölçülebilir tesirler başladı. Avrupa rekabetinin fiyat rekabetinin, Avrupa markaları da fiyat rekabetine istikamet verdiğini gösteren Otomerkezi.net CEO’su Karakaş, “Chery, MG ve BYD üzere markaların sunduğu fiyatlar, sıfır araç alımlarını artırarak ikinci el otomobillere olan kaybetti. Bu durum, ikinci el araç fiyatlarında markalara nazaran yüzde 5 ile 10 ortasında duraklamalara neden oldu, ortalama 7 diyebiliyoruz. Sonuç olarak, markaların uygun araçları, ikinci el otomobil fiyatlarında ve taleplerine yerli yol açtı. Üretimin büyümesi ve yeni düzenlemelerle birlikte, ikinci el pazarının daha istikrarlı bir yapıya kavuşmasını umuyoruz.” dedi.

ForInvest

İlginizi Çekebilir:Gelişen Piyasalar 2025’te Gelişmiş Ülkeleri Geride Bıraktı
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

TAB Gıda, 2025 sonuna kadar 180’i aşkın yeni restoran ve 5 bin yeni istihdam hedefiyle büyümesini sürdürdü…
OECD ülkelerinde elektrik üretimi yıllık bazda arttı
Borsa İstanbul’da gong Gülermak için çaldı
Deprem etkisi kiralara yansıdı! İstanbul’un bazı ilçelerinde fiyatlar çakıldı
ANALİZ:  Bütçe açığı hızlı artıyor, ama hedefler yakalanacak
ANALİZ:   Eylül sanayi üretiminde toparlanma işaretleri
XBETE GİRİŞ | © 2025 |