E-Ticarette eğlence patlaması: Oyunlar, yayın platformlarını solladı

Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı “Türkiye’de e-Ticaretin Görünümü Raporu”, dijital cümbüş ve içerik tüketimi alanındaki e-ticaret hacminin 2024 yılında dikkat alımlı bir büyüme gösterdiğini ortaya koydu.
Rapora nazaran, masaüstü bilgisayar oyunları, oyun konsolları, taşınabilir oyunlar, görüntü ve müzik içerikleri ile yayın platformları hizmetleri üzerinden yapılan çevrim içi alışverişlerin toplam hacmi 19,6 milyar liraya yaklaştı. Birebir periyotta bu alandaki toplam süreç sayısı 95,7 milyon olarak kayıtlara geçti.
Oyun Kategorisi Liderliği Kaptırmadı
“Dijital cümbüş ve içerik tüketimi” dalında en büyük e-ticaret hacmi oyun kategorisine ilişkin oldu. Oyunlar, toplam harcamadan %55 oranında hisse alarak kesime liderlik etti.
Oyunları, %37,7 ile yayın platformları ve %7,3 ile müzik-video hizmetleri takip etti.
İşlem sayısı bakımından ise tablo biraz farklı:
-
Yayın platformları: %47,9
-
Oyunlar: %29,8
-
Müzik ve görüntü hizmetleri: %22,3
Sepet Ortalamasında Tepe Tekrar Oyunların
E-ticaret harcamalarında en yüksek sepet ortalamasına sahip kategori oyunlar oldu.
-
Oyun kategorisi: 377 TL
-
Yayın platformları: 161 TL
-
Müzik ve görüntü hizmetleri: 67 TL
İndirim Devirleri Satışları Tepeye Taşıdı
Geçen yıl oyun satışlarının en çok yapıldığı günler incelendiğinde, süreç hacimlerinin bilhassa indirim periyotlarında tepeye ulaştığı görüldü.
En ağır alışverişin gerçekleştiği tarihler:
-
17 Mart (İlkbahar indirimleri)
-
5 Temmuz (Yaz indirimleri)
-
2 Aralık ve 23 Aralık (Kış indirimleri)
Bu tarihler, oyun satış platformlarının kampanya periyotlarıyla birebir örtüşüyor.
Yayın Platformları ve Müzik Servislerinde Mevsimsel Artış
Yayın platformu aboneliklerinin şubat ve ağustos aylarında, müzik ve görüntü servislerinin ise şubat ayında yüksek süreç sayılarına ulaştığı belirlendi. Bu devirlerde içerik tüketiminin artması, platform kullanımını ve abonelik yenilemelerini tetikliyor.
AA