Coca-Cola İçecek 2024’ü 12,5 milyar TL yatırımla kapadı

Coca-Cola İçecek, 2024’te makroekonomik zorluklar, global değişimler ve süratle dönüşen iş dinamiklerinin etkilediği şiddetli bir faaliyet ortamında gücünü muhafazayı başardı.
Coca-Cola İçecek CEO’su Karim Yahi, “2024’te denetim edebileceğimiz alanlara odaklanarak, tüm paydaşlarımız için sürdürülebilir paha yaratmaya devam ettik. Önümüzdeki fırsatlara inanarak, talepten evvel yatırım yapmaya devam ediyoruz. Özbekistan’daki dördüncü fabrikamızın ve Kazakistan’daki üçüncü fabrikamızın açılışıyla birlikte Bangladeş pazarına giriş yaptık” dedi.
Coca-Cola İçecek (CCI), 2024 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı. Kuvvetli piyasa şartlarında uzun vadeli stratejileri doğrultusunda yeni yatırımlarla büyümeye odaklanan şirket, 2024 yılında toplam 12,5 milyar TL yatırım yaptı. CCI’ın net satış geliri, enflasyon muhasebesi uygulması sonrası bir evvelki yıla nazaran yüzde 5,6 oranında azalırken son çeyrekte yıllık bazda yüzde 7,3 oranında artan satış hacmi yılın geri kalanındaki performansı dengeledi. Enflasyon muhasebesi uygulanan datalara nazaran Türkiye’de net satış gelirinde yüzde 7,5 oranında gerileme yaşandı ve Türkiye’nin enflasyon muhasebesi hariç net satış geliri yüzde 48,6 artış gösterdi.
Geçen yıl şirketin toplam satış hacmi bir evvelki yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 2,2 gerileyerek 1,5 milyar ünite kasa oldu. 2024 yılında Türkiye’deki hacim artışı ise 2023 yılına nazaran yüzde 0,1 düzeyinde gerçekleşti. Disiplinli günlük saha uygulamaları, eserlerimizin pazarlarımızdaki tüketiciler için satın alınabilir olmasını sağlama ve kaliteli portföye yük verilerek, dördüncü çeyrekte yüzde 18,4’lük büyüme ile satış hacminde manalı bir güzelleşme elde edildi.
Coca-Cola İçecek (CCI) CEO’su Karim Yahi, finansal sonuçlara ait yaptığı değerlendirmede, “2024 yılında, güçlü bir faaliyet ortamında yol aldık. Gruplarımızın saha yetkinlikleri, kaliteli portföy karmamız ve işletme modelimizin dayanıklılığı sayesinde dayanıklılığımız bir sefer daha kanıtlandı. Dünya standartlarındaki günlük operasyonlarımızı sürdürerek, uzun vadeli stratejik gayelerimiz doğrultusunda, tüm paydaşlarımız için kıymet yaratmaya devam ettik” dedi.
Yahi “Talepten evvel yatırım konusundaki kararlılığımızı, 2024 yılı prestijiyle toplam 12,5 milyar TL yatırım yaparak koruduk. Bu yatırımın yaklaşık dörtte biri, Türkiye operasyonlarımızda gerçekleşti” diye konuştu.
CCI 2025’te de iki yeni fabrika açacak
CCI, 2024 yılında The Coca-Cola Company’den devraldığı Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited ile Bangladeş pazarına giriş yaparak toplamda 600 milyonluk nüfusa içecek yelpazesi sunmaya başladı. Ayrıyeten, Özbekistan’daki dördüncü, Kazakistan’daki üçüncü fabrikasını devreye alarak, Tarihi İpek Yolu üzerindeki varlığını daha da güçlendirdi. Şirket, talepten evvel yatırım yapma prensibi ve pazarlarının uzun vadeli potansiyeline olan inancı doğrultusunda, 2025 yılında faaliyete geçmek üzere Azerbaycan’ın İsmayıllı kenti ile Irak’ın başşehri Bağdat’ta iki yeni fabrika açmayı planlıyor.
2025 için iyimserliği koruyor
2025 beklentilerine ait görüşlerini de açıklayan Coca-Cola İçecek (CCI) CEO’su Karim Yahi, şunları söyledi: “Geleceğe bakarken iyimserliğimizi koruyor lakin tekrar de temkinli davranıyoruz. Ekonomik ve jeopolitik zorluklar devam etse de bunları çeviklik, disiplin ve durmaksızın büyüme odağımız ile yönetme yeteneğimize güveniyoruz. Stratejimiz net, temellerimiz güçlü ve geleceğe yönelik vizyonumuz parlak. 2025’te de uzun vadede kaliteli büyüme odağımıza sadık kalacağız. 2024’ten öğrendiklerimizle, hacim büyümesi yaratmak için denetim edebildiklerimize odaklanmaya devam edeceğiz. Bu nedenle disiplinli günlük saha uygulamalarına, eserlerimizin pazarlarımızdaki tüketiciler için satın alınabilir olmasını sağlamaya ve kaliteli portföy karmasına odaklanacağız.”