Logo Yazılım’ın konsolide net dönem karı reel olarak yüzde 94 arttı

Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımı şirketi Logo Yazılım, 2024 yılına ait enflasyon düzeltmesi içeren finansal sonuçlarını açıkladı. Global seviyede şiddetli makroekonomik şartlara karşın güçlü büyüme ve kârlılığa odaklanan Logo Yazılım, 2024’te satış gelirlerini evvelki yıla oranla gerçek olarak %30 artırarak 4 milyar 84 milyon TL’ye yükseltti. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) evvelki yıla nazaran gerçek olarak %69 oranında artarak 1 milyar 523 milyon TL’ye ulaştı. Net kâr ise %94 gerçek büyüme kaydederek 363 milyon TL olarak gerçekleşti.
Logo Yazılım’ın Romanya’daki iştiraki Total Soft’taki pay oranını azaltmak üzere imzaladığı mukavele sebebiyle, muhasebe standartları gereği 31 Aralık 2024 finansal devrinde Romanya faaliyetleri yalnızca net periyot kârına katkıda bulundu. Satış gelirleri ve FAVÖK düzeyinde yalnızca Türkiye operasyonlarının performansı yer aldı.
Logo Yazılım’ın tekrarlayan ve bulut gelirlerinin, toplam faturalanan gelirler içindeki hisse artışı 2024’te de devam etti. Tekrarlayan gelirler evvelki yıla nazaran %21 artış kaydederek toplam faturalanan gelirler içindeki hissesini %80’e çıkardı. Bulut gelirlerinde ise %26 oranında büyüme elde edilirken, faturalanan gelirler içindeki hissesi %46 olarak gerçekleşti.
2024’te kurumsal uygulama yazılımları ve e-Dönüşüm servisleri segmentinde toplam 11 bin 600 yeni müşteri kazanımıyla başarılı bir performans sergilendi. Operasyonel masraflarını büyüme eğilimlerine nazaran yöneten Logo Yazılım, verimlilikte değerli bir artış elde etti.
Logo Grup Yönetim Kurulu Lider Yardımcısı ve CEO’su M. Buğra Koyuncu, “Küresel seviyede yaşanan makro zorluklar ve belirsizliklere karşın Logo Yazılım olarak başarılı bir yılı geride bıraktık. Mevcut müşterilerimizin ek harcamaları ve yeni müşteri kazanımının yanı sıra hem bulut hem de tekrarlayan gelirlerde elde ettiğimiz artış, güçlü büyüme ve sürdürülebilir kârlılık gayelerimizi destekledi. Eser geliştirme süreçlerimizdeki bütünleşik yeni çalışma modelimizin, operasyonel verimliliğimize olumlu tesirlerini görmeye başladık. Servisleşme stratejimiz kapsamında müşteri tecrübesi odağı ile uçtan uca hizmet veren bir bulut şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz” tabirlerini kullandı.