Mopaş halka arz oluyor, Talep toplama tarihleri 21-22-23 Ocak…

Hızlı tüketim perakendeciliği kesiminde faaliyet gösteren Mopaş Marketçilik Besin Sanayi ve Ticaret A.Ş. halka arz oluyor. Halka arz 21-22-23 Ocak 2025 tarihlerinde MOPAS koduyla “Sabit Fiyatla Talep Toplama” formülü ile gerçekleşecek.

Halka arzı şirketin kurumsallaşması açısından stratejik bir adım olarak kıymetlendiren Mopaş Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Lider Vekili H. Mustafa (Reşat) Narman, “Halka arzdan elde edilecek geliri; yeni mağaza açılışları, mevcut mağazaların yenilenmesi ve teknolojik altyapının geliştirilmesi üzere büyüme odaklı yatırımlarda değerlendirmeyi planlıyoruz. Bu kapsamda, 2025 yılında 9-10 adet ortasında yeni mağaza açmayı ve buna bağlı olarak da 200 ila 250 çalışana yeni istihdam imkanı sağlamayı hedefliyoruz. Ayrıyeten kesimde çıkabilecek inorganik büyüme fırsatlarını da değerlendirmeye hazırız” dedi.

Temelleri yaklaşık 64 yıl evvel Erzurum’da birinci bakkaliye dükkanı ile atılan Mopaş halka arz ediliyor. İnfo Yatırım liderliğinde 21-22-23 Ocak 2025 tarihlerinde “Sabit Fiyatla Talep Toplama” yoluyla gerçekleşecek halka arzda, hisse başına satış fiyatı 35 TL olarak belirlendi. Halka arza MOPAS koduyla iştirak sağlanabilecek.

İnfo Yatırım liderliğinde gerçekleşecek halka arz sürecinde; 43 milyon TL’lik kısmı sermaye artırımı, 14 milyon 330 bin TL’lik kısmı ortak satışı olmak suretiyle toplam 57 milyon 330 bin TL’lik nominal bedelli hisseler satışa sunulacak. Halka arz süreci; İnfo Yatırım liderliğinde oluşturulan konsorsiyum tarafından “Sabit Fiyatla Talep Toplama” ve “En Yeterli Çaba Aracılığı” formülü ile gerçekleştirilecek.

Halka arz sonrası şirketin sermayesi 230 milyon TL’den 273 milyon TL’ye çıkarılmış olacak. Halka arzda hisse başına satış fiyatı 35 TL olarak belirlenirken, şirket hisselerinin Borsa İstanbul (BİST) Yıldız Pazar’da süreç görmesi planlanıyor. Halka açıklık oranının yüzde 21 olarak gerçekleşmesi öngörülürken, halka arz büyüklüğünün ise yaklaşık 2 milyar 6 milyon 550 bin TL olması hedefleniyor.

Şirketin halka arzdan elde edeceği net gelirin ise 1 milyar 430 milyon 500 bin TL olacağı iddia ediliyor. Halka arz gelirinin yüzde 40 ila yüzde 45’inin yeni mağaza yatırımlarında, yüzde 15 ile 20’sinin güneş gücü santrali yatırımlarında, yüzde 15’inin ziraî yatırımlarda, yüzde 15’inin işletme sermayesinin güçlendirilmesi, yüzde 10’unun ise e-ticaret ve teknoloji yatırımlarında kullanılması planlanıyor.

“Halka arz kurumsallaşma yolunda stratejik bir adım olacak”

Halka arzı, şirketin kurumsal idare prensiplerini daha da güçlendirmesi, daha şeffaf bir yapıya kavuşması ve karar alma süreçlerini güzelleştirmesi açısından stratejik bir adım olarak kıymetlendiren Mopaş Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Lider Vekili H. Mustafa (Reşat) Narman, “Halka arz büyüme ivmemize değerli bir katkı sağlayacak. Amacımız; halka arz ile geniş bir yatırımcı kitlesine ulaşarak sermaye piyasalarının gücünü ardımıza almak. Halka arzdan elde edilecek geliri, yeni mağaza açılışları, mevcut mağazaların yenilenmesi ve teknolojik altyapının geliştirilmesi üzere büyüme odaklı yatırımlarımızda değerlendirmeyi planlıyoruz. Sağlayacağımız finansman ile daha süratli büyüme, marka bilinirliğimizin ve itibarımızın artması, daha dinamik ve güçlü bir yapıya kavuşarak daldaki pozisyonumuzun güçlenmesi üzere şirketimize değerli katkılar sunacağına inanıyoruz. Ayrıyeten, halka arz ile daha güçlü, şeffaf ve rekabetçi bir yapıya kavuşarak yatırımcılar, müşteriler ve iş ortaklarımız nezdinde güvenilirliğimizi artıracağız” dedi.

2025 yılında 9-10 adet ortasında mağaza açılışı ve inorganik büyüme gündemde

Mopaş olarak halka arz sürecinin tamamlanmasıyla birlikte hayata geçirecekleri yeni yatırımlar hakkında da bilgi veren Narman, “Mağaza perakendeciliği ve e-ticaret kanallarında, 10 ana kategoride olmak üzere 18 bin 840 çeşit eser ile müşterilerimize hizmet sunuyoruz. İstanbul’da 104 ve Kocaeli’nde 23 olmak üzere 2 vilayette toplam 127 mağaza ile faaliyet gösteriyoruz. Gelecek devirde, müşteri odaklı yaklaşımımızı koruyarak, ‘Her Gün Daha Taze’ sloganımızla özdeşleşen tazelik ve kalite anlayışımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Amacımız; İstanbul ve Kocaeli’deki öncü pozisyonumuzu korurken, stratejik büyüme adımlarıyla seçili bölgelerde varlığımızı artırmak. Ayrıyeten, dijitalleşme yatırımlarımızla online kanallarımızı geliştirerek, müşterilerimize daha konforlu bir alışveriş tecrübesi sunmaya devam edeceğiz. Halka arzdan elde edeceğimiz net gelirin yüzde 40-45’lik kısmını bu kapsamda yeni mağazalar açma stratejisi çerçevesinde değerlendireceğiz. 2025 yılında 9-10 adet ortasında yeni mağaza açmayı ve buna bağlı olarak da 200 ila 250 çalışana yeni istihdam imkanı sağlamayı hedefliyoruz. Organik büyümenin yanı sıra bölümde oluşabilecek fırsatları da kıymetlendirerek inorganik biçimde büyüme de gayelerimiz ortasında yer alıyor. Böylelikle gelir artışı başta olmak üzere şirketimizin pazar ağını genişletmeyi, müşteri tabanını artırmayı ve marka bilinirliğini güçlendirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Narman, ayrıyeten şirketin güç tüketimini, yenilenebilir kaynaklardan sağlamak maksadıyla Tokat Artova ilçesinde bulunan 2,5 MW’lik güneş gücü santrallerine ek olarak yeniden Tokat ilinin Niksar ilçesinde 5,03 MW’lik lisanssız güneş gücü santralinin kurulmasının planlandığını söz etti. Yeni güneş gücü santrali yatırımının, şirketin karbon ayak izini azaltmasına ve güç verimliliğini artırmasına katkıda bulunacağını vurgulayan Narman, “Mopaş olarak sebze-meyve tedariğimizi karşılamak hedefiyle sürdürülebilir tarıma yönelik önümüzdeki periyot yeni yatırımları hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra bilgi teknolojileri altyapımızı da güçlendirmeye yönelik yatırımlarımız da olacak. Böylelikle online pazardaki rekabet gücümüzü artırıp teknolojik yenilikleri entegre ederek operasyonel verimliliğimizi yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.

“2024’ü mağaza yatırımları ve online satışlar ile başarılı bir formda tamamladık”

Şirketin finansal sonuçları hakkında da bilgi veren Narman, kelamlarına şöyle devam etti: “2024 yılını başarılı bir biçimde tamamladık. 30 Eylül 2024 prestijiyle özkaynaklarımız 2 milyar TL olup kümemizin brüt karı ise geçen yılın üçüncü çeyreği prestijiyle 2023 yılının birebir devrine nazaran yüzde 50,6 artışla 2,5 milyar TL’ye yükseldi. Brüt kar marjımız; 2021, 2022 ve 2023 yılları ile 2023 ve 2024 yıllarının 3. çeyreği prestijiyle sırasıyla yüzde 19,8, 18,6, 25,1, 20 ve 26,8 olarak gerçekleşti. Kümemizin hasılatı ise 2024 yılının 3. çeyreği prestijiyle 2023 yılının tıpkı periyoduna nazaran gerçek yüzde 12,2 artışla 9,2 milyar TL’ye ulaştı. Ciro artışımızda; mağazalaşma yatırımlarımızın yanı sıra online ticaret platformları üzerinden gerçekleştirdiğimiz satış performansımızın tesirli olduğuna inanıyoruz. Çünkü son yıllarda bölümde gösterdiğimiz başarılı performansımız sonucu pazar hissemizin giderek yükselen bir trend izlediği gözleniyor. Nielsen’in Eylül 2024 datalarına nazaran, ulusal zincirler ortasındaki pazar hissemiz yüzde 2,6 ve lokal zincirler ortasındaki pazar hissemiz yüzde 22,9’dur. Önümüzdeki devirde sermaye piyasalarının da gücünü gerimize alarak gerçekleştireceğimiz yeni yatırımlar ile pazar hissemizi daha üstlere taşıyacağız.”

İlginizi Çekebilir:Yatırımcılar Küresel Ekonomik Görünümden Endişelenirken Altın Tırmanışa Geçti
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

ABD petrol ve doğal gaz sondaj kule sayısı arttı
Petrol 74 dolar seviyesine geldi
AB: ‘Trump vergileri’ cevapsız kalmayacak..
Apple’dan 500 milyar dolarlık ABD yatırımı
Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler tutuklandı
SABAH Stratejisi: Risk iştahı canlı, TL varlıklarda ralli için sabırlı olalım
XBETE GİRİŞ | © 2025 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet